Navigace

Akce

NIKDY TO NEVZDÁVEJ !

Mezinárodní den lymfomu

 

Poslední číslo bulletinu

Bulletin 2/2016

Máte zájem se podělit o svůj příběh, napište nám na

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Náhodný výběr z galerie

ZNÁTE SVÉ LÉKY?

Znáte své léky?

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Stránka

Většina stran podpoří nadstandardy, některé poplatky v nemocnici

Většina politických stran podporuje znovuzavedení zdravotnických nadstandardů. Středové a pravicové zvažují také doplatky za stravu a ubytování v nemocnicích. Vyplývá to z odpovědí zástupců parlamentních stran.

25. 7. 2017 Zobrazit více

7 tipů, jak přežít spaní v horku

Co dělat, když nemůžete v noci kvůli vysokým teplotám vůbec usnout?
Milujeme léto pro slunné počasí, dovolené na písčitých plážích, večernímu grilování na terase, ale zároveň ho tak trochu nenávidíme, protože nám to vedro k padnutí večer brání usnout. Co s tím?

Naštěstí existuje pár tipů, jak tělu v tomto počasí a zvláště večer odlehčit. 

1) Před spaním si dejte sprchu

Nic v létě nepřekoná studenou sprchu a to platí rovnou dvojnásob před spaním. Nemučte se vodou, která je úplně ledový, to by vás spíše probralo, než připravilo na spánek, ale teplotu vody se snažte držet alespoň mezi vlažnou až studenou. Díky takové sprše teplota vašeho těla klesne a vám se tak bude usínat o dost lépe.

2) Zvolte lehké jídlo

Těžká jídla jsou pro váš organismus velká zátěž a trávíte je dlouho, což v těle vytváří vnitřní teplo. Proto si k večeři spíše dejte jen lehký salát nebo ovoce.

3) Přes den mějte zatažené žaluzie

Jakmile vstanete, vpusťte do pokojů světlo, ale nezapomeňte žaluzie zatáhnout, než vyrazíte do práce. V teplotě vašeho bytu nebo domu to udělá neskutečný rozdíl a vy se nebudete vracet do horké výhně. To samé platí o otevírání oken, vyvarujte se tomu přes den, ani ten lehký vánek zvenku za to nestojí.

4) Zázrak jménem pohanka

Pohanka není jen úžasná obilovina do vaší snídaňové kaše. V prodeji najdete i polštáře, které jsou pohankou naplněny a ty se do parného počasí zejména hodí. Nepohlcují totiž teplo stejným způsobem jako polštáře klasické a dokážou si tak uchovat studenou teplotu. Navíc se úžasně přizpůsobí vaší hlavě a budou pro váš krk a zádové svaly skvělou oporou.

5) Hedvábný povlak na polštář

Nezáleží jen na tom, co je uvnitř polštáře, ale taky na jeho obalu. Pro teplé dny zvolte hedvábný povlak na polštář, ten teplotu přirozeně reguluje. Navíc je šetrný k vašim vlasům a pleti.

6) V posteli o samotě

Nic proti vašemu partnerovi, dětem, psovi, ale pokud je to alespoň trochu možné, spěte o samotě. Spaní s někým jiným v posteli znamená o dost více tělesného tepla. Pokud spíte sami, roztáhněte nohy a paže do šířky, v této pozici může vzduch nejlépe cirkulovat a vy se tak nebudete probouzet zpocení.

7) Vyhněte se alkoholu

Ledový drink o letním horkém večeru se může zdát jako dobrý nápad, ale alkohol ve vysokých teplotách dokáže vaši situaci ještě o dost zhoršit. Proto pokud potřebujete dlouhý klidný spánek, alkoholu se vyhněte.


14. 7. 2017

Sedm způsobů, jak zastavit depresi hned na začátku

Déletrvající smutek, splín a negativita se mohou snadno zvrtnout v nepříjemné psychické onemocnění známé jako deprese. Existuje několik typů této nemoci a ty lehčí z nich můžete zastavit dříve, než vás plně ovládnou.

8. 7. 2017 Zobrazit více

Aby slunce neškodilo, dodržujte zásady správného opalování

Navzdory mínění lékařů je většina lidí přesvědčena, že opalování k létu patří stejně jako hnědě zabarvená kůže. Jak ji získat a zároveň co nejvíce ochránit pleť před škodlivými paprsky?
Zdroj: http://ona.idnes.cz/jak-se-spravne-opalovat-0sf-/zdravi.aspx?c=A170608_112109_zdravi_pet

30. 6. 2017 Zobrazit více

Zákaz kouření přinese pokles infarktů

Zákaz kouření v restauracích a dalších veřejných prostorách, který začne ve středu, přinese pokles počtu infarktů i vyšší náklady pro hospodské.

31. 5. 2017 Zobrazit více

Dnes se koná sbírka na prevenci rakoviny

Na zhruba 1150 místech v Česku budou dnes dobrovolníci ve žlutých tričkách nabízet lidem žluté kytičky.

10. 5. 2017 Zobrazit více

Jak mohou být zdravé potraviny nezdravé

Příliš mnoho cukru nedělá lidskému organismu dobře. Ale platí to rovněž o přílišném množství soli. Stejně tak škodí překračování doporučeného množství alkoholických nápojů.

2. 5. 2017 Zobrazit více

PADĚLANÝ LÉK BY NEPOZNALO SEDM Z DESETI ČECHŮ

Padělaný lék by nepoznalo sedm z deseti Čechů, ukázal průzkum pro Asociaci inovativního farmaceutického průmyslu (AIFP). Nejčastěji se padělky léčiv dostávají k lidem přes internet, kde si navíc až desetina uživatelů obstarává i specializované léky na předpis. O výsledcích průzkumu informovala AIFP.

9. 5. 2016 Zobrazit více

Senát schválil vytvoření registru hrazené zdravotní péče

Senát podle očekávání schválil novelu o zdravotních službách, která mimo jiné vytvoří Národní registr hrazených zdravotních služeb a modernizuje další databáze. Novela, kterou po středečním souhlasu horní komory dostane k podpisu prezident, podle zastánců zprůhlední zdravotnictví a umožní zavést plnohodnotný systém hodnocení kvality péče.

21. 4. 2016 Zobrazit více

Na alergie je nová léčba. Musí se ale začít včas

K alergii lze přistupovat několika způsoby. Zaprvé dělat, že se jedná o obyčejnou rýmu. Zadruhé uznat, že by mohlo jít o alergii, ale léčit se jen volně prodejnými léky. Až třetí možnost je správná: nechat se diagnostikovat alergologem a zahájit cílenou léčbu.

29. 10. 2015 Zobrazit více

Stránka